E-post: info@fysiotest.se
Kundsupport: +46 (0) 431 - 36 98 66
E-post: info@fysiotest.se
Kundsupport: +46 (0) 431 - 36 98 66
15
september
2016

Effektivisera din konditionsträning

Mjölksyratröskeltest för effektiviserad konditionsträning

Med ett mjölksyratröskeltest får du reda på vid vilken puls du ska träna på för att göra dina pass så effektiva och skadeförebyggande som möjligt.

Dina individuella pulsvärden går inte att jämföra med någon annans.
Mjölksyratröskeltest är inte bara till för elitidrottare utan för alla som vill satsa på sin hälsa, prestation eller spara tid på spåret.

Hur kan du ta hjälp av ett mjölksyratröskeltest?

Många väljer att göra ett mjölksyratröskeltest för att underlätta sin planering inför ett specifikt tillfälle, t ex en löplopp eller Vasaloppet, men även för att undvika träningsplatåer och effektivisera återhämtningen.

När du säkerställer din återhämtning öppnar du även upp för nya nivåer av prestation, och på samma gång ökar ditt välmående.

Hur går ett mjölksyratröskeltest till?

Med hjälp av blodprov som tas från fingret för att mäta mjölksyrakoncentration i blodet får du fram dina träningszoner. Under testet tas proven mellan fyra-sex gånger under stegrande intervaller.

Resultatet visar din lågintensiva, medelintensiva samt högintensiva träningszon.

Vill du veta mer om mjölksyratröskeltest? Kontakta oss så berättar vi mer.

author: PO på Fysiotest